Heb jij regelmatig het gevoel dat je wordt geleefd, dat je keuzes moet maken en dat er veel van je wordt verwacht? Gaat dit ten kostte van je rust, focus en geluk? Ben je zoekende naar jouw rol in deze maatschappij? Je bent niet de enige.
Steeds meer jongeren worden overspoeld door negatieve gedachten en 80% voelt zich weleens depressief. En dat is niet zo gek – ons brein is namelijk niet gemaakt om dagelijks zo extreem veel prikkels te verwerken. En wanneer je als jongvolwassene naast de ‘normale’ stressprikkels als social media, fast food en slaapgebrek ook nog te maken krijgt met groepsdruk en keuzestress over studies, relaties en de toekomst kan de emmer al snel overlopen. En daar wil ik je graag mee helpen!
Ben jij werkzaam in het onderwijs en wil je mentale en fysieke gezondheid onder leerlingen en leerkrachten belangrijk maken? Ga aan de slag met één van de drie Get Connected programma’s, die Brain Balance Instituut heeft ontwikkeld. Namens Brain Balance Instituut verzorg ik dit programma bij jou op school. Het programma wordt afgestemd op de behoefte en de leeftijd van de groep.
Lees meerSteeds meer jongeren ervaren mentale klachten. Dat is niet zo gek wanneer we weten dat zij opgroeien in een wereld die snel veranderd en die van ze vraagt dat ze altijd maar aan staan. Als Brain Balance Coach vind ik het belangrijk om kennis van het brein al op jonge leeftijd mee te geven, zodat kinderen en jongeren veerkrachtiger worden en leren hun levensgeluk van binnenuit te halen. Maar zeker zo belangrijk is het om leerkrachten te helpen meer in balans te komen. Wanneer zij overprikkeld zijn, kunnen zij de jongeren niet geven wat zij nodig hebben.
Meer over mijTijdens dit 1 uur durende gastcollege geef ik uitleg over hoe de Brain Balance filosofie kan helpen bij alledaagse problemen. Hierbij worden de zeven pijlers breinkennis, omgeving/verbinding, ontspanning, stressmanagement, slaap, beweging en voeding (Brain Food & Supplementen) besproken.
Tijdens dit gastcollege starten we met breinkennis én geven we tools om aan de slag te gaan met je eigen krachtige brein om je weerbaarder te maken tegen de hoge druk die deze tijd zo kent. Deze kennis kan direct met leerlingen worden gedeeld, maar het college kan ook aan leerkrachten worden gegeven zodat zij deze kennis zelf kunnen inzetten, maar ook kunnen doorgeven tijdens hun lessen.
Dit twee uur durende lesprogramma is gericht op emotionele verbinding en herkenning zodat de groep zich veilig voelt en hun verhalen met elkaar deelt. Samen doorlopen we de 7 pijlers van Brain Balance en ga je aan de slag met de punten waar je in het dagelijks leven tegenaan loopt.
Het doel is vooral om verbinding te creëren in de groep, zodat je elkaar kan ondersteunen, om zo meer saamhorigheid te creëren. Veel scholen praten niet of weinig over mentale gezondheid, of dit nu met de leerlingen of leerkrachten is. Door dit wel te doen zal er door middel van herkenning het gevoel van eenzaamheid minder worden en ontstaat er onderling meer begrip voor problemen waar eenieder tegenaan loopt.
Sociale media zijn een van de grootste boosdoeners van deze tijd wanneer het aankomt op ons zelfbeeld, onze focus en ons geluksgevoel. Je kan druk voelen om aan het perfecte plaatje te voldoen, altijd op de hoogte te blijven en constant bereikbaar te zijn. Dit is funest voor ons brein. Daar gaat dit programma mee aan de slag.
Tijdens dit vier uur durende lesprogramma wordt er een volledig dagdeel verzorgd door mij eventueel samen met andere Brain Balance coaches, afhankelijk van de groepsgrootte.
Het eerste gedeelte bestaat uit een gastcollege waarbij we de 7 pijlers van Brain Balance doorlopen en starten met breinkennis. Daarna delen we hoe je met de vele dagelijkse (online) prikkels en afleidingen om kan gaan.
En er zal een deel verbinding zijn. In dit deel gaan de leerlingen en/of leerkrachten met elkaar aan de slag in groepjes rondom het onderwerp ‘voldoen aan het perfecte plaatje’.
Deze 3 programma’s worden door mij verzorgd in samenwerking met Brain Balance Instituut
"*" geeft vereiste velden aan